Teknolojinin hızla geliştiği ve dijitalleşmenin her alanda etkisini hissettirdiği bir çağda yaşıyoruz. Sosyal medya ve bilgisayar oyunları, çocukların günlük yaşamının ayrılmaz bir parçası haline geldi. Ancak dijital eğlencelerin çokluğu, çocukların okuma alışkanlıkları üzerinde endişelere yol açıyor.
Sosyal medya, eğlenceli ve ilgi çekici içerikler sunarken dikkat süresinin kısalmasına neden olabilir. Uzun ve derinlemesine okuma gerektiren kitaplar ise bu kısa dikkat süreleri nedeniyle artık ilgi çekmiyor. Oyunlarda harcanan zaman, kitap okumak için ayrılabilecek zamanı da çalıyor.
Tüm bu olumsuzluklara rağmen, çocukların dijital araçlarla geçirdikleri zaman dengeli bir şekilde yönetilerek, okuma alışkanlıkları desteklenebilir. Dijital ve geleneksel yöntemlerin uyumlu bir şekilde kullanılması, hem teknolojiyi etkin bir şekilde kullanmalarına hem de okuma alışkanlıklarını geliştirmelerine yardımcı olabilir.
TRT Çocuk Psikoloğu Emine Özen, bu konuda şunları söylüyor: "Okumayı bir ceza olarak kullanmak, çocukların kitaplara karşı olumsuz bir tutum geliştirmesine neden olabilir. Abartılı ödüller vermek ise çocukların okumayı sadece ödül almak için yapmalarına yol açar."
Teknolojinin sunduğu imkanlar, çocukların okuma deneyimlerini zenginleştirirken, basılı kitapların sağladığı derinlikli okuma deneyimi de unutulmamalı. Emine Özen, dijital ve basılı okuma materyallerini bir arada kullanarak çocukların okuma sevgisini geliştirebileceğini vurguluyor.

Doğal Çözüm: Çürük Domateslerle Beyaz Saçlara Son! Doğal Çözüm: Çürük Domateslerle Beyaz Saçlara Son!


Dijital ve basılı kitapları birlikte kullanmak
İnteraktif okuma uygulamaları
Dijital kütüphanelere erişim
Aile içinde okuma saatleri düzenlemek
Teknoloji ile okuma etkinlikleri düzenlemek
Okuma için teşvik ve ödüllendirme yöntemleri
İlgi alanlarına yönelik kitaplar seçmek

Dijital çağda çocuklara kitap okuma alışkanlığı kazandırmak zorlu bir süreç olabilir. Ancak teknolojiyi doğru ve dengeli kullanarak, çocukların okuma sevgisini geliştirmek mümkündür. Ebeveynlerin ve eğitimcilerin aktif rol alması, çocukların kitaplara olan ilgisini artırabilir ve onları başarılı okuyucular haline getirebilir.

Editör: Kader GÜL