Japonya’da yapılan bir araştırmanın sonuçlarını paylaşıyor ve çocukların ekran karşısında geçirdikleri zamanın gelişimlerini geciktirebileceğini belirtiyor. Araştırma, 2013 Temmuz-2017 Mart tarihleri arasında Tohoku Tıp Fakültesi’nin Megabank Projesi kapsamında gerçekleştirildi. Araştırma sonuçlarına göre:
Çocukların tablet, telefon, bilgisayar ve televizyon gibi teknolojik cihazlarda ekran başında geçirdikleri zamanlar incelendi.
Takip edilen çocuklar arasında ekran süresi farklılıkları gözlendi. Bazıları günde 1 saatten az, bazıları 1 veya 2 saat arası, ve bazıları da 4 saatten fazla ekran başında vakit geçiriyordu.
Araştırma sonuçlarına göre, çocukların 1 yaşından itibaren ekran karşısında vakit geçirmesi, 2-4 yaş aralığında iletişimsel ve sorun çözme yeteneklerinin gelişiminde gecikmelere yol açtığı görüldü. Ayrıca, ekran süresinin artması, gecikmelerin daha fazla artmasına neden oldu.
Gelişimsel gecikmeler, iletişim kabiliyeti, kaba motor becerileri, ince motor becerileri, sorun çözme yetisi ve kişisel-sosyal yetenek alanlarında yaşandı.
Ekran başında günde 4 saatten fazla vakit geçiren çocuklarda gelişimsel gecikme riskinin daha yüksek olduğu belirlendi.
Araştırmada yer alan 7,097 çocuktan 1,532’sinde devam eden gelişimsel gecikmeler olduğu tespit edildi.
Araştırmacılar, gelişim gecikmelerinin doğrudan ekran önünde zaman geçirmekten kaynaklanmadığını, ancak çocukların diğer insanlarla daha az yüz yüze vakit geçirmelerinden kaynaklandığını vurguladılar.
Bu araştırma, çocukların ekran başında geçirdikleri sürenin gelişimsel etkilerini inceleyen önemli bir çalışmayı yansıtmaktadır. Çocukların sağlıklı gelişimleri için ekran sürelerinin sınırlı tutulması ve yüz yüze sosyal etkileşimin teşvik edilmesi gerektiğini öne sürmektedir.