İstanbul İplik Fuarı: Tekstil Dünyasında Yenilikler ve Fırsatlar!

featured

Tekstil endüstrisinin heyecanla beklediği 21. Uluslararası İstanbul İplik Fuarı, 26 Şubat’ta Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. Her yıl katılım rekorları kıran bu fuar, bu yıl da sektörde önde gelen firmaları ve profesyonelleri bir araya getiriyor.

İplik sektöründeki en son yeniliklerin ve trendlerin sergilendiği fuar, büyük bir ilgiyle karşılandı. Azerbaycan, Çin, Mısır, Almanya, Hindistan, Özbekistan, Fransa, İtalya, Malezya, İngiltere gibi ülkelerden 500’ün üzerinde firma ile başlayan fuara, 100’ün üzerinde ülkeden 20.000’e yakın ziyaretçinin katılması bekleniyor. Almanya, Fransa, Fas, İspanya, İsviçre, İtalya, Lübnan, Mısır, Polonya, Portekiz, Romanya, İran, Rusya, Bulgaristan, Gürcistan, Ukrayna, Tunus, Cezayir gibi ülkelerden gelen ziyaretçiler, fuara büyük ilgi gösteriyor.

Pamuk, polyester, viskon, yün ve elastan gibi farklı iplik türlerindeki yenilikçi çözümlerin sergilendiği fuar, iş birliği fırsatlarının yanı sıra, sürdürülebilirlik odaklı teknolojileri de ziyaretçilere sunmaktadır. Ziyaretçiler, tekstil sektörünün en önemli ham maddesi olan iplikleri yakından inceleme fırsatı bulmaktadır.

Avrupa, Asya ve Balkanlar’dan geniş bir profesyonel ziyaretçi kitlesi ile Uluslararası İstanbul İplik Fuarı, 2025 yılında da sektörün en büyük buluşma noktası olma iddiasını sürdürmektedir. Fuar, tekstil sektörünün kalbinin İstanbul’da atmasını sağlamaktadır.

Göz Atın

Fuarı ziyaret eden firmalar, sektördeki gelişmeleri ve beklentilerini paylaşmışlardır. Eren Tekstil’in Satış ve Pazarlama Direktörü Hülya Yılmaz, fuara ilişkin yaptığı açıklamada, “Fuara katılım Türkiye’nin ve Avrupa’nın en büyük iplik fuarı olma özelliğini taşıyor. Beklentimiz, daha fazla yabancı müşterinin gelmesiyle ilgili. Şu ana kadar iyi gidiyor, burada olmaktan mutluyuz. Günlük 100-110 tonluk kapasiteyle iplik üretiyoruz. Ayrıca yeni bir fabrikamız devreye girdi. Perakende de büyüyerek ilerliyoruz.” şeklinde konuşmuştur.

Kahramanmaraş merkezli Karacasu Tekstil’in Uluslararası Satış ve Pazarlama Direktörü Muhammed Veli Mercan ise, çevreci üretim süreçlerine dikkat çekerek, “Kendi boyama makinelerimizi kullanıyoruz ve su kullanımımızı %95 oranında azalttık.” açıklamasında bulunmuştur. Aynı zamanda depremlerle ilgili olarak da Mercan, “Toparlanmaya çalışıyoruz. Bu felaketin etkisi hala devam ediyor ve etkisi uzun yıllar sürecektir.” ifadelerini kullanmıştır.

Rothfil markasının Kurucu Ortağı Ruşen Kundakçı ise, sektörde yaklaşık 10 yıldır fajansliyet gösterdiklerini belirterek, “Ağırlıklı müşterilerimiz çorap üreticileri. Bu yıl ilk kez fuara katılıyoruz. Şu ana kadar sakin görünüyor, yeni müşteri portföyü için ürün tanıtımını yapmak amacıyla burada bulunuyoruz. Sektörde bir kan kaybı var, özellikle avantajlı ülkeler, Mısır gibi firmalar oralara kayıyor.” şeklinde değerlendirmelerde bulunmuştur.

Benzer Haberler

Bir Cevap Yaz

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Giriş Yap

Yazar Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!