Türkiye ve Avrupa'nın en uzun, dünyanın ise 3. en uzun tüneli olan Zigana Tüneli, Trabzon-Gümüşhane karayolu üzerinde bulunuyor. Bu tünel, 3 Mayıs 2023 tarihinde hizmete açılmış ve kısa süre içerisinde 600 binden fazla aracın geçişine olanak sağlamış.

Zigana Tüneli, çift tüp olarak inşa edilmiş ve toplamda 2x14,5 kilometre uzunluğa sahip. Bu özelliğiyle Türkiye ve Avrupa'nın en uzun tüneli olma unvanını taşıyor ve dünya genelinde ise en uzun üçüncü tünel olarak kabul ediliyor. Tünel, bölge araç yoğunluğunu büyük ölçüde hafifletmiş ve sürücülerin daha konforlu bir şekilde seyahat etmelerine imkan tanımış.

Daha önce Zigana Dağı geçidini kullanarak Doğu Anadolu ile Doğu Karadeniz arasında seyahat eden sürücüler, bu yeni tünel sayesinde yolculuklarını daha hızlı ve güvenli bir şekilde tamamlayabiliyorlar. Tünelin açılmasıyla birlikte keskin virajlar, rampalar ve olumsuz hava koşulları gibi zorluklar ortadan kalkmış ve sürücüler için daha rahat bir seyahat deneyimi sağlanmış.

Sürücüler, Zigana Tüneli'nin hizmete girmesiyle artık daha düz ve kolay bir yolculuk yapabildiklerini, özellikle kış aylarında yaşanan zorlukları atlattıklarını ifade ediyorlar. Aynı zamanda tünelin, bölgenin ekonomik ve sosyal gelişimine olumlu katkı sağladığı belirtiliyor.

Bu tünelin hizmete girmesiyle birlikte, bölge sakinleri ve yolculuk yapanlar arasında memnuniyet ve rahatlık hissi belirgin bir şekilde artmış gibi görünüyor.

Doğa Severlerin Yeni Gözdesi: Saklıkent Şelalesi! Doğa Severlerin Yeni Gözdesi: Saklıkent Şelalesi!

Karadeniz ile Doğu Anadolu Bölgesi'ni birbirine bağlayan Zigana Tüneli, 3 Mayıs 2023 tarihinde hizmete girmesiyle bölgenin ulaşımını önemli ölçüde dönüştürdü. 2x14,5 kilometrelik uzunluğuyla Türkiye ve Avrupa'nın en uzun, dünyanın ise 3. en uzun tüneli unvanını taşıyan Zigana Tüneli, sürücülere keskin virajlar, rampalar ve kötü hava koşullarının yol açtığı zorlukları yaşatmadan daha güvenli ve hızlı bir alternatif sunuyor.

Kış aylarında özellikle yoğunlaşan yağış ve kar nedeniyle zorlu bir geçit olan Zigana Dağı'nın yerine geçen bu tünel, bölgenin ekonomik büyümesine katkı sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda seyahat deneyimini de konforlu hale getiriyor. Kısa sürede 600 binden fazla aracın geçiş yaptığı tünel, bölge halkının ve yolculuk yapanların olumlu tepkisini kazanmış, uzun yıllar boyunca bölgenin ulaşım altyapısını şekillendirecek bir mühendislik başarısı olarak öne çıkmıştır.

Editör: Kader GÜL