Spor Yapmanın Denge Gelişimine Etkileri Spor Yapmanın Denge Gelişimine Etkileri

Kilo vermek kadar kilo almak konusunda da merak edilen birçok detay ve birçok yöntem vardır. Sağlıklı kilo almak için bazı yöntemler vardır ve bu sayede hem kilo almak hem de güzel bir görünüme kavuşmak mümkündür. Sağlıklı kilo vermek isteyenlerin öncelikle kalori fazlası tüketmeleri ve proteini yemeklerinden eksik etmemeleri gerekmektedir. Sağlıklı kilo almak için neler yapılmalı ve hangi besinler daha fazla tüketilmelidir? İşte, merak edilen tüm detaylar.


Sağlıklı kilo almak için vücudun ihtiyacı olandan daha fazla kalori almak gerekmektedir. 3 ana öğün yapmak ve ara öğünlerde de enerji veren besinler tüketmek sağlıklı kilo almanıza yardımcı olur. 

Adsız tasarım - 2023-05-18T115058.947
KİLO ALMAK İÇİN NE YAPMALIYIM?

Kilo almak isteyen kişilerin bunu sağlıklı bir şekilde alması sağlık açısından çok önemlidir. Kilo almak isteyenlerin ilk kalktıklarında 1 bardak su ya da kefir içmeleri önerilir. Kahvaltıyı atlamamak ve dolu dolu bir tabak yemek güne başlarken çok önemlidir. Öğlen ve akşam öğünlerinin mutlaka protein bakımından zengin bir şekilde yapılması gerekir.

Sağlıklı kilo almadaki en etkili yöntem kalori fazlası yaratmak ve vücuda asıl ihtiyacı olandan daha fazla besin sokmaktadır. Sağlıklı yağları ve karbonhidratları da beslenme programında sıklıkla bulundurmak gerekmektedir. Günde 2 litre su tüketmek, ara öğünlerde de hurma, badem, fındık ve fıstık gibi besinleri yemek gerekir. 
 
 SAĞLIKLI KİLO ALMA YÖNTEMLERİ...

Vücudunuza yaktığı kaloriden daha fazla kalori girmesini sağlayarak kilo almak mümkündür. Kalori fazlalığı yaratmak sağlıklı kilo alma yöntemlerinden biridir. Ağır ve sağlıklı bir şekilde kilo almak isteyen kişilerin 300 - 500 kalori arasında daha fazla alması gerekir. 

Sağlıklı kilo almadaki bir diğer yöntem de en önemli besin kaynağı olarak da bilinen proteindir. Aşırı beslenme yapıldığı dönemde yüksek proteinli diyetler daha hızlı ve sağlıklı kilo almanızı sağlar. Bu sayede kalorilerin çoğu kasa dönüşür ve sağlıklı bir görünüm ortaya çıkar.

Hedef kilo almak olduğu zaman bol miktarda sağlıklı yağlar ve karbonhidrat tüketmek de önemlidir. Her öğünde bolca yağ, karbonhidrat ve protein olmasına özen göstererek sağlıklı bir şekilde kilo alabilirsiniz. Günde en az 3 ana öğün yapılmalı ve ara öğünler de atlanmamalıdır.

Enerjisi yüksek olan besinleri tüketmek ve yemeklerde sos ile baharatlar kullanmak da sağlıklı kilo alınmasını sağlar. Bu sayede hem yemekler daha lezzetli olur hem de yüksek kalorili hal alır.

Ara öğünlerde üzün, kuru kayısı, hurma, fındık, ceviz, badem ve fıstık tüketmeye özen gösterin.

Editör: Kader GÜL