Millî Eğitim Bakanlığı, 12. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarını artırmak ve üniversiteye hazırlık süreçlerini desteklemek amacıyla 2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren yeni bir dersi müfredata dahil ediyor. Bu ders “Hedef Temelli Destek Eğitimi” adını taşıyor ve öğrencilerin tercihlerine göre okul idareleri tarafından planlanacak. Haftalık 3 ila 6 sajanst arasında seçilebilecek olan bu ders, çeşitli alanlardan dersleri içerecek.
Türkiye gazetesindeki habere göre, yeni dersin içeriği Türk dili ve edebiyatı, fizik, kimya, biyoloji, tarih, coğrafya, felsefe, matematik, sosyoloji, psikoloji, mantık, birinci yabancı dil, çağdaş Türk ve dünya tarihi, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, din kültürü ve ahlak bilgisi ile Türk kültür ve medeniyet tarihi gibi alanları kapsayacak. Her bir ders için haftalık en az 1, en fazla 3 sajanstlik süre ayrılabilecek ve içerikler zümre öğretmenleri tarafından hazırlanacak.
Bu yeni dersin en dikkat çekici özelliği ise öğrencilere herhangi bir not verilmeyecek olmasıdır. Amacı tamamen akademik destek sunmak olan bu ders, öğrencilerin bilgi ve becerilerini artırmaya yönelik olarak planlanmıştır. Öğrencilerin sınav kaygısından uzak bir ortamda derslerini daha verimli bir şekilde işlemelerine olanak tanıyacak olan bu uygulama, öğrencilerin motivasyonunu artırarak başarılarını yükseltmeyi hedeflemektedir.
Okul idarelerinin bu dersi nasıl planlayacakları ve hangi alanlardan dersleri içereceği konusunda serbestlikleri bulunmaktadır. Bu sayede öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre ders programları oluşturulabilecek ve öğrencilerin daha etkili bir şekilde öğrenmeleri desteklenebilecektir. Öğrencilerin akademik başarılarını artırmak ve üniversite sınavlarına daha iyi hazırlanmalarını sağlamak amacıyla planlanan bu ders, eğitim sisteminde önemli bir adım olarak değerlendirilmektedir.
Yeni dersin öğrencilere not verilmemesi, öğrencilerin sadece bilgi edinme ve beceri kazanma sürecine odaklanmalarını sağlayacaktır. Bu sayede öğrencilerin sınav kaygısıyla değil, gerçek anlamda öğrenme ve gelişme üzerine odaklanmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin kendilerini daha özgür ve rahat hissederek derslere daha olumlu bir şekilde katılmaları ve daha fazla öğrenme motivasyonuyla derslerini işlemeleri beklenmektedir.
Sonuç olarak, Millî Eğitim Bakanlığı’nın 12. sınıf öğrencilerine yönelik olarak planladığı yeni ders olan “Hedef Temelli Destek Eğitimi”, öğrencilerin akademik başarılarını artırmak ve üniversiteye hazırlık süreçlerini desteklemek amacıyla önemli bir adım olarak değerlendirilmektedir. Öğrencilere not verilmemesi, öğrencilerin gerçek anlamda öğrenme ve gelişme üzerine odaklanmalarına olanak tanıyacak ve onların motivasyonunu artırarak başarılarını yükseltmeyi hedefleyecektir. Bu dersin öğrencilerin eğitim hayatlarına olumlu etkiler yapması ve onların daha başarılı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlaması beklenmektedir.