Türkiye'nin savunma sanayiinde önemli bir kilometre taşı olan Milli Muharip Uçak Kaan, Türk Havacılık Uzay Sanayii tarafından Savunma Sanayii Başkanlığı koordinasyonunda geliştirilen bir projedir. KAAN projesi, Türk Havacılık Uzay Sanayii'nin en kapsamlı teknoloji projelerinden biridir ve Türkiye'nin milli savunma kapasitesini artırmayı hedeflemektedir.

KAAN'ın ilk uçuşunu gerçekleştirmesi büyük bir önem taşımaktadır. Ancak, uçuş sırasında yaşanan bir olay dikkatleri üzerine çekti: KAAN'ın tekerlekleri açık bir şekilde uçtu. Peki, bu durum neden yaşandı?

Dijital Abonelik ve İçerik Servisleri Dijital Abonelik ve İçerik Servisleri

Türk Araştırmaları Vakfı araştırmacısı Kadir Doğa, konuyla ilgili açıklamalarda bulundu. Doğa'ya göre, KAAN'ın tekerlekleri açık uçmasının temel nedeni, uçağın ilk uçuş testleri sırasında hava aracının taksi dediğimiz yerdeki hızının üstüne çıkarıp kalkış hızına yükseltip genel fonksiyonlarını, uçuş karakteristiğini test etmekti. Bu testler sırasında iniş takımlarının açık olması bir güvenlik önlemidir. Acil iniş yapılması gereken durumlarda bu duruma hazırlıklı olunması gerekmektedir. Ayrıca, açık iniş takımları hava aracının en zorlandığı halidir ve bu durumda sürekli veri toplanır. KAAN üzerinde binlerce sensör bulunmaktadır ve bu sensörlerden veri toplanarak hesaplamalar yapılmaktadır.Milli Muharip Uçak Kaan'ın Tekerleri Açık Uçtu! Türk Havacılık Uzay Sanayii'nin Önemli Projesi Gündemde

KAAN'ın ilk uçuşu sırasında pilot koltuğunda test pilotu Barbaros Demirbaş yer aldı. Bu uçuş dünya basınında da geniş yankı uyandırdı, özellikle Yunanistan'da haberlerde büyük yer buldu.

Milli Muharip Uçak Kaan'ın tekerlekleri açık uçması, uçağın test sürecinde yaşanan bir durumdur ve güvenlik önlemleri çerçevesinde yapılan bir uçuş testidir. KAAN projesi, Türkiye'nin milli savunma sanayiindeki ilerlemesini ve teknolojik kapasitesini gösteren önemli bir adımdır.

Editör: Kader GÜL