Osmaniye’de bir işletmenin farklı şubelerinden satın alınan pasta ve kremalı tatlıları tükettikleri iddia edilen 53 kişi, gıda zehirlenmesi şüphesiyle hastanelere başvurdu. Olay, kentte sağlık ekiplerini harekete geçirirken yetkililer tarafından geniş çaplı inceleme başlatıldı.
Osmaniye Valiliği, vatandaşların rahatsızlanmasının ardından İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekiplerinin hızlı şekilde devreye girdiğini açıkladı. İşletmenin şubelerinde ve üretim yapılan imalathanede denetimler gerçekleştirildi, gıda ürünlerinden numuneler alınarak laboratuvara gönderildi.
Hastanelere başvuran 53 kişiden 25’i tedavilerinin ardından taburcu edilirken, 28 kişinin ise tedavisinin sürdüğü bildirildi. Yetkililer, hastaların genel sağlık durumlarının iyi olduğunu ve hiçbirinde hayati tehlike bulunmadığını açıkladı.
Olayla ilgili iki şüpheli gözaltına alındıktan sonra adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Gıda zehirlenmesinin kesin nedeninin laboratuvar sonuçlarının ardından netleşeceği ifade edildi. Adli ve idari soruşturmanın çok yönlü olarak sürdüğü belirtildi.
Yetkililer, benzer olayların yaşanmaması için gıda üretim ve satış noktalarında denetimlerin artırıldığını vurgularken, vatandaşların da şüpheli gıdaları tüketmemeleri konusunda dikkatli olmaları gerektiğini hatırlattı. Olayın ardından işletmeye yönelik incelemelerin devam ettiği bildirildi.