Otomobil Güvenlik Testi: MG 5 ve Mahindra Scorpio'nun Sıfır Yıldız Aldığı Tarihi Test

Bu testler, günümüz otomobilleri için kritik güvenlik özelliklerinden yoksun olduklarını gösterdi. İşte o modeller ve test sonuçları!

Otobüs Firmaları Bayram Yoğunluğuna Ek Seferlerle Cevap Veriyor Otobüs Firmaları Bayram Yoğunluğuna Ek Seferlerle Cevap Veriyor

Güvenlik Beklentilerini Yanlış Değerlendirmek: ANCAP Başkanı'nın Eleştirisi

ANCAP Başkanı Carla Hoorweg, her iki markanın güvenlik beklentilerini yanlış değerlendirdiğini belirtirken, uzun yıllardır yeni otomobillerde yaygın olan güvenlik özelliklerinin temelde ihmal edilmesi nedeniyle her iki aracı da eleştirdi. Tüketicilere düşük güvenlik standardı sunmalarıyla dikkat çektiler.

MG 5: Zayıf Derecelendirmeler ve Eleştiriler

MG 5, önden kayma testinde sürücü ve arka yolcu için yetersiz derecelendirmeler aldı. Ayrıca, emniyet kemeri açılması, göğüs sapması, ve gösterge paneli yapısının tehlikeli olması gibi nedenlerle ceza aldı. Çocuk mankenlere yapılan yüklemenin ise endüstri standardının üzerinde olduğu tespit edildi. Bu eksiklikler, MG 5'in güvenlikte ciddi açıklarla dolu olduğunu gösteriyor.

Mahindra Scorpio: Yetişkin Yolcular İçin Karışık Sonuçlar

Mahindra Scorpio, önden kayma, tam genişlikte önden, yandan çarpma ve eğik direk çarpışma testlerinde yetişkin yolcular için çeşitli derecelendirmeler aldı. Ancak, çocuk emniyet noktalarının eksikliği, orta hava yastığının olmaması ve sürücünün emniyet kemeri açılması gibi önemli sorunlarla karşılaştı. Özellikle, yedi koltuklu versiyonunun sadece bir kucak kemeri sunması, kullanıcılar arasında şaşkınlık yarattı.

Güvenlikteki Gerileme: Yeni Modellerin Eski Güvenlik Standartları

ANCAP Başkanı Hoorweg, MG 5 ve Mahindra Scorpio'nun güvenlik tekliflerinin günümüz otomobilleriyle kıyaslandığında birkaç nesil geride olduğunu vurgulayarak, "Tüm otomobillerin aynı güvenlik seviyesini sunmadığı, bu durumun bir hatırlatıcısıdır" dedi.

Editör: Kader GÜL