Tinkercad’in 3B tasarıma başlamanın en kolay yolu olduğunu herkes bilir. Bir kez alıştığınızda, bunun mevcut en hızlı tasarım araçlarından biri olduğunu anlıyorsunuz. Başlatılacak bir yazılım veya gezinilecek karmaşık menüler olmadan, deneyimli tasarımcılar fikirlerini baş döndürücü bir hızla hayata geçirebilirler.
Tinkercad, dakikalar içinde akıldan tasarıma geçmenizi sağlar. İşte en iyi 5 ipucu, böylece aynısını yapmayı öğrenebilirsiniz.
⚠️Uyarı: Aşağıdaki ipuçları, Tinkercad’deki yaratıcılığınızı ve üretkenliğinizi insanüstü seviyelere çıkaracaktır. Arkadaşlar yeni becerilerinizi korkutucu bulabilir. Öğretmenler, tasarım çalışmanızı ne kadar çabuk bitirdiğiniz konusunda şüphe duyacaktır. 3B yazıcınız, yaratıcı çıktılarınızın yükü altında ezilebilir. Dikkatle ilerle!
İpucu 1: D Tuşu, Düşürme içindir
Bir nesne seçiliyken, D tuşuna basmak onu anında çalışma düzleminin yüzeyine bırakacaktır. Aynı numara, eklediğiniz herhangi bir geçici çalışma düzlemine nesne bırakmak için de işe yarar (sonraki örneğe bakın).
2. İpucu: Bir Çalışma Düzlemi Ekleyin
Tinkercad’de W tuşuna basarak (veya Workplane simgesini seçerek), bir nesnenin yüzeyinde yeni bir Workplane tanımlayabilirsiniz. Tasarımınızın yüzeyine yaslanmış nesneler (şekiller, metin, delikler) eklemenin kullanışlı bir yoludur.
Bu, nesneleri düzensiz veya kıvrımlı şekiller üzerine yerleştirmek için gerekli bir tekniktir, ancak aynı zamanda yaygın şekilleri istifleme işini de hızlı bir şekilde yapar. Çalışma düzlemini varsayılan konumuna sıfırlamak için yeni bir Çalışma Düzlemini orijinal konumuna geri sürüklemeniz yeterlidir.
Daha fazla Workplane ipucu!
Çalışma Düzlemini Kullanarak Yüzeyleri Hizalama
Çalışma Düzlemini Kullanarak Şekil Dönüşünü Sabitleme
3. İpucu: Sekmeler Arasında Kopyala/Yapıştır
Birleştirmek istediğiniz birden fazla tasarımınız mı var? Bunları farklı sekmelerde açın, modellerden birini seçin ve kopyala komutunu kullanın. Ardından, diğer sekmenizdeki modele tıklayın ve yapıştır komutunu kullanın.
Artık tüm tasarımlarınız birlikte oynayabilir!
İpucu 4: R Cetvel içindir
R tuşuna basın ve bir cetvel yerleştirmek için çalışma düzleminde herhangi bir yeri tıklayın. Cetvel yerleştirildikten sonra bir nesneyi tıkladığınızda tüm boyutlarının ve cetvele göre göreli konumunun görüntülendiğini görürsünüz.
İki eksenin cetvelde birleştiği yerde, onu çalışma düzleminden kaldırmak için bir “x” ve ayrıca seçilen herhangi bir nesnenin uç noktası yerine orta noktasından göreli mesafeyi ölçme seçeneği bulacaksınız.
Cetveli daha da ileri götürmek için DIY 3D Tech’in hazırladığı bu video, diğer nesneleri (veya delikleri) doğru bir şekilde yerleştirebilmeniz için onu tasarımınızın kenarına nasıl yapıştıracağınızı gösterecek.