ChatGPT gibi yapay zeka dil modelleri, belirli sınırlamalara sahip olduğu için geleceğe dönük tahminler veya siyasi yorumlar gibi konularda yanıt veremiyor. Bu tür sorulara karşı "Ben bir yapay zekayım, gelecek tahmini/siyasi yorum yapamam" gibi cevaplar üretebiliyor. Ancak bazı öğrenciler, bu tür ifadeleri dikkate almayarak, ödevlerini bu araçlarla yazdırdıklarında hocalarının fark edebilmesine neden oluyor.

Google'a Rekabet Kurulu'ndan Tarihi Para Cezası: 482 Milyon TL! Google'a Rekabet Kurulu'ndan Tarihi Para Cezası: 482 Milyon TL!

Özellikle Conestoga College'da yazarlık dersleri veren Profesör Timothy Main, bu tür cevapları aldığını ve bunları tespit ettiğini belirtiyor. Akademik dünya, ChatGPT gibi araçlara karşı intihal önlemleri almaya çalışıyor. Bazıları öğrencilere ödev tarzlarını değiştirmelerini önerirken, diğerleri yapay zeka tarafından üretilmiş metinleri tespit edebilecek araçların geliştirilmesini bekliyor.

Bu süreç içerisinde, bazı kent ve ülke yönetimleri ChatGPT gibi araçları yasaklama yoluna gidiyor. Örneğin, New York yönetimi üniversite kampüslerinde ChatGPT'nin kullanımını yasaklamıştı ve Çin ise bu aracı yasaklayan ilk ülke olmuştu. Ancak bile, Çin'de dahi öğrenciler yasakları aşarak ödevlerini ChatGPT gibi araçlarla yazdırmaya devam ediyor.

Yapay Zeka Araçlarının Akademik Dünyada Kullanımı ve İntihal Sorunları

Son yıllarda yapay zeka, dil modelleri gibi teknolojik gelişmeler, akademik dünyada çeşitli fırsatlar sunsa da, beraberinde bazı zorlukları da getiriyor. Bu bağlamda, ChatGPT gibi yapay zeka araçları özellikle öğrenciler arasında intihal tartışmalarına yol açmış durumda. Yapay zekanın hızlı metin üretim yetenekleri, öğrencilere kolay ve hızlı bir şekilde ödevlerini tamamlama imkanı sunuyor. Ancak bu kolaylık, bazı önemli etik ve akademik sorunları beraberinde getiriyor.

Yapay zeka araçları, belirli sınırlamalara sahip olduğu için geleceğe dönük tahminler veya siyasi yorumlar gibi konularda yanıt veremiyor. Bu nedenle, bu tür sorulara verilen cevaplarda bazı belirleyici ifadeler kullanılabiliyor. "Ben bir yapay zekayım, gelecek tahmini/siyasi yorum yapamam" gibi ifadeler, öğrencilere yardımcı olabilirken aynı zamanda onların ödevlerini bu araçlarla tamamlarken dikkat etmeleri gereken noktaları da vurguluyor.

Akademisyenler, bu tür yapay zeka destekli ödevlerde özgün ve kişisel çalışmayı teşvik etmek için çeşitli önlemler almaya çalışıyorlar. Profesör Timothy Main gibi eğitimciler, öğrencilerin yapay zeka tarafından üretilmiş cevapları tespit edebileceğini ve intihal girişimlerini fark edebileceğini ifade ediyor. Ancak bu tür önlemler, öğrencilerin hala bu tür araçları kullanarak intihal yapmaya çalışmalarını engellemekte tam olarak etkili olamayabiliyor.

Bu zorlukların ötesinde, bazı kent ve ülke yönetimleri, yapay zeka araçlarını tamamen yasaklama yoluna gitmeyi tercih ediyor. Örneğin, New York yönetimi üniversite kampüslerinde ChatGPT gibi araçların kullanımını yasaklamış ve Çin bu aracı yasaklayan ilk ülke olmuştur. Ancak yasaklar dahi, öğrencilerin bu tür araçları kullanarak ödevlerini tamamlamaya devam etme isteğini engellemekte tam olarak başarılı olamamıştır.

Yapay zeka araçları akademik dünyada önemli bir tartışma konusu haline gelmiştir. Bu araçların etik ve akademik doğruluk açısından nasıl kullanılacağı, özellikle intihal sorunlarına karşı nasıl önlemler alınacağı, akademik camianın ve eğitimcilerin üzerinde çalıştığı bir konudur. Öğrencilerin özgün düşünce ve çalışmalarını teşvik ederek, yapay zekayı eğitimde ve araştırmada etik bir şekilde kullanmayı sağlamak, akademik dünyanın gelecekteki bir önceliği olarak gözükmektedir.

Editör: Kader GÜL