Yenilikçi VAN.EA araç mimarisi ile Mercedes-Benz, orta segment hafif ticari araçlar portföyünde yeni bir iş stratejisi benimsiyor. Yenilenen iş stratejisi, yeni tasarım, ek konfor donanımları, sürücü destek sistemleri ve daha fazla işlevsellik sunarak çekiciliği artırmayı hedefliyor. EQV, V-Serisi, eVito ve Vito gibi yeni modeller, bu stratejinin uygulanmasında önemli bir adım olarak kabul ediliyor.

Bu stratejik yaklaşım, EQV ve V-Serisi gibi özel olarak konumlandırılmış ticari araçları, eVito ve Vito gibi elektrikli ticari araçları kapsayacak şekilde yapılandırılıyor. Bu değişim, 2026 yılından itibaren modüler ve ölçeklenebilir Hafif Ticari Araçlar Elektrik Mimarisinin (VAN.EA) devreye girmesiyle tam olarak uygulanması planlanıyor. Mercedes-Benz'in hedefi, 2030 yılına kadar hem bireysel hem de ticari modellerde elektrikli ticari araçların toplam portföyün yüzde 50'sinden fazlasını oluşturmak.

Ergenlik Dönemindeki Çocuklarda Teknoloji Kullanımı ve Sınırlar Ergenlik Dönemindeki Çocuklarda Teknoloji Kullanımı ve Sınırlar

Bu yeni strateji sayesinde Mercedes-Benz, orta segment hafif ticari araçlarında farklılaşma seviyesini artırıyor ve müşteri tabanında benzersiz bir çeşitlilik sunuyor. EQV ve V-Serisi gibi modeller, müşterilere çekici donanım serileri sunarken, Vito ve eVito serileri Tourer, Panelvan ve Mixto modelleriyle kişisel ihtiyaçlara göre uyarlanabiliyor.

Mercedes-Benz'in gelecekteki odak noktası, VAN.EA olarak adlandırılan yeni araç mimarisi üzerinde yoğunlaşıyor. VAN.EA, tamamen elektrik bataryalı araçlar için özel olarak tasarlanmış ve 2026 yılında tanıtılması planlanıyor. Bu yeni araç mimarisi, Mercedes-Benz'in sürdürülebilir iş stratejisinin bir parçası olarak 2039'dan itibaren karbon nötr bir araç filosu oluşturmak için önemli bir adım olarak görülüyor.

Bu stratejik değişiklikle birlikte, Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, müşterilere daha çekici, konforlu, güvenli ve sürdürülebilir bir sürüş deneyimi sunma hedefini pekiştiriyor ve gelecekteki elektrikli mobilite alanında liderliğini güçlendirmeyi amaçlıyor.

Editör: Çetin KEYDAL