Çin’in batı bölgelerini küresel pazarlara bağlayan kilit öneme sahip bir lojistik ağ olan Yeni Uluslararası Kara-Deniz Ticaret Koridoru, son zamanlarda dikkat çekici bir büyüme gösteriyor. Toplamda 5 milyon TEU’nun üzerinde yük taşındığı koridor, Kuzeydeki İpek Yolu Ekonomik Kuşağı ile güneydeki 21. Yüzyıl Deniz İpek Yolu’nu birbirine bağlayarak Çin’in koordinasyonlu bölgesel kalkınma stratejisinde önemli bir rol oynuyor.
Çin Demiryolu Nanning Grubu Limited Şirketi’nin verilerine göre bu yıl koridorda taşınan kargo hacmi yıllık bazda yüzde 50’nin üzerinde artış göstererek 1,31 milyon TEU’ya ulaştı. Guangxi Yanhai Demiryolu Limited Şirketi’nden Zhong Chaowen, bu artışın koridorun güçlü canlılığını ve genişleyen erişimini gösterdiğini belirtiyor.
2025’in başından bu yana koridorda yapılan ihracat, kimyasallar, makine parçaları ve yeni enerjili araçlar gibi çeşitli ürünleri kapsarken, ithalat kalemleri arasında boksit, kömür ve tahıl öne çıkıyor. Çin’in batı bölgeleri, koridor üzerinden gerçekleştirdiği ithalat ve ihracat ile bu yılın ilk üç çeyreğinde geçen yıla göre yüzde 19,3 artışla 611,5 milyar yuanlık bir ticaret hacmi elde etti. Ayrıca, koridor sayesinde batı bölgelerinin genel dış ticaretinde de 3,4 yüzde puanlık bir büyüme kaydedildi.
Yeni Uluslararası Kara-Deniz Ticaret Koridoru, pilot uygulamasına 2017 yılında başlamış olup Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği ülkeleri ve dünyanın diğer bölgelerindeki pazarlara bağlantı sağlayarak stratejik bir güzergaha dönüşmüştür. Yangtze Nehri Ekonomik Kuşağı ile koordinasyon içinde çalışan koridor, Çin’in iç bölgelerini uluslararası ticaret için önemli bir geçiş noktası haline getirmiştir.
Çin’in batı bölgeleri, Yeni Uluslararası Kara-Deniz Ticaret Koridoru sayesinde küresel pazarlara daha kolay erişim sağlayarak ekonomik büyümelerini desteklemekte ve bölgesel kalkınmalarını hızlandırmaktadır. Koridorun sunduğu avantajlar ve sağladığı olanaklar, Çin’in uluslararası ticaretteki konumunu güçlendirmekte ve bölgesel iş birliklerini artırmaktadır.