Kurban Bayramı'na günler kala, mutfak eşyalarına olan talep artıyor. Derin dondurucu, kıyma makinesi, saklama kabı, bıçak, kesme tahtası gibi ürünlere olan ilgi yükseliyor. Peki, bu hareketlilik neden kaynaklanıyor?

Talep Neden Artıyor?

Bu dönemde bıçak, kesme tahtası, derin dondurucu, saklama kapları, kıyma makinesi gibi ürünlere olan rağbet artıyor.

ZÜCDER Başkanı Açıklama Yaptı

Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) Başkanı Mesut Öksüz, Kurban Bayramı öncesi mutfak eşyaları sektöründe hareketlilik olduğunu belirtti. Özellikle bıçak, kesme tahtası, kıyma makinesi gibi ürünlere olan talebin arttığını ifade etti. Ayrıca, büyük boy paslanmaz çelik tencere ve yanmaz, yapışmaz tencere gruplarında da artış yaşandığını söyledi.

15 Temmuz'da İstanbul'da Toplu Ulaşım Ücretsiz! 15 Temmuz'da İstanbul'da Toplu Ulaşım Ücretsiz!

Üretimde Artış Var

Öksüz, Kurban Bayramı öncesi taleplerin karşılanabilmesi için gerekli üretimlerin yapıldığını ve stokların oluşturulduğunu belirtti. Özellikle çelik tencere üretiminde %60'lık bir artış yaşandığını vurguladı.

Tencere, Tava, Bıçak Setleri E-Ticarette Yükselişte

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-Ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, e-ticarette yapılan kampanyalarla mutfak ekipmanları, elektronik ve ev aletleri gibi kategorilerde artışlar yaşandığını belirtti. Özkara, Kurban Bayramı süresince e-ticaret siparişlerinde %26'lık bir artış beklediklerini ifade etti.

Beyaz Eşya Sektöründe Durum

Dayanıklı Tüketim ve Beyaz Eşya Perakendecileri Derneği (BEYPER) Başkanı Ali Yıldız, beyaz eşya sektöründe taksit komisyonlarının yüksek olması sebebiyle hareketliliğin fazla olmadığını belirtti. Ancak, yeni ürünlerin elektrik tüketimlerinin düşük olması nedeniyle kullanıcıların enerjiden tasarruf edeceğini söyledi.

Kurban Bayramı'na yaklaşırken mutfak eşyalarına olan talebin arttığı gözlemleniyor. Özellikle bıçak, kesme tahtası, derin dondurucu gibi ürünlere olan ilginin artmasıyla sektörde hareketlilik yaşanıyor. Öksüz, "İnsanlar bu yıl kurban kesimine daha fazla ağırlık vermeye başladılar. Tabii pandemiyle mutfaklarda daha fazla vakit geçirmeye başladığımız, dışarıda yeme-içmenin daha azaldığı bir dönemde mutfaktaki vakit geçirme nedeniyle alışverişlerde bir artış var." şeklinde konuştu.

Editör: Kader GÜL