Mobil Uygulamayı İndir

Haberleri mobil uygulamamızdan takip edin!

15 Haziran 2026 Pazartesi İstanbul 4°C

Bildirimler

Sitemize Hoş Geldiniz

Güncel haberler ve son dakika gelişmeleri için bizi takip edin!

Şimdi

Rüşvet Davasında Hapis Cezası: AKP’li Yahşihan Belediye Başkanı Sungur ve 4 Kişiye 6 Yıl 8 Ay Ceza

E
Yazar Medya
5 dk okuma 263 okunma Yayınlanma: 1 Mayıs 2026 11:48
Rüşvet Davasında Hapis Cezası: AKP’li Yahşihan Belediye Başkanı Sungur ve 4 Kişiye 6 Yıl 8 Ay Ceza
Rüşvet Davasında Hapis Cezası: AKP’li Yahşihan Belediye Başkanı Sungur ve 4 Kişiye 6 Yıl 8 Ay Ceza Foto: Yazar Medya

Kırıkkale'de, “icbar yoluyla irtikap” suçlamasıyla yargılanan Yahşihan Belediye Başkanı Ahmet Sungur, Belediye Başkan Yardımcısı Celal Yıldırım, İmar Müdürü Semih Aksakal, iş insanı Ulaş Biçer ve eski belediye çalışanı Yekta Niyazi Yıldırım, 6'şar yıl 8’er ay hapis cezasına çarptırıldı. Kırıkkale 1. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davada, sanıklar suçlamaları reddedip beraat talep etse de mahkeme, Sungur ve diğer 3 sanığı rüşvet almak suçundan suçlu buldu. Ayrıca, Yekta Niyazi Yıldırım'a, suç teşkil eden eyleme iştirak ettiği gerekçesiyle 3 yıl 4 ay hapis cezası verildi. Diğer sanıklar ise suçsuz bulunarak beraat etti.

Mahkeme, rüşvet suçlamalarının yanı sıra sanıkların bazı haklardan yoksun bırakılmasına da karar verdi. Sungur ve diğer bazı sanıklara, Türk Ceza Kanunu'nun (TCK) 53. maddesi uyarınca belli haklardan mahrumiyet cezası verildi. 19 Eylül 2025'te başlatılan soruşturma süreci, büyük bir dikkatle izlenmişti. Belediyedeki yolsuzluk iddialarına karşı yapılan bu yargılama, yerel yönetimlerdeki denetim mekanizmalarının daha etkin hale getirilmesine yönelik önemli bir adım olarak değerlendirildi.

Etiketler

#Ahmet Sungur #Kırıkkale #Yahşihan #rüşvet davası #yolsuzluk iddiaları #Türk Ceza Kanunu #denetim mekanizmaları #mahkeme kararı

Videolar